Technisch centrum

Het Technisch Centrum - onderdeel van KOVO BV - is het kenniscentrum voor uw gebouwdossier. Het is verplicht om uw gebouwdossier op orde te hebben vanuit de wet- en regelgeving en risicobeheersing. Met behulp van onze kennis en ervaring helpen we u hier graag mee.

Technisch Centrum   DBS

Wat kunnen we voor uw gebouwdossier betekenen?

Zie hieronder een overzicht wat we o.a. kunnen realiseren voor u:

  • een inventarisatie maken van uw huidige gebouwdossier;
  • advies geven over de benodigde gegevens in uw gebouwdossier;
  • uw huidige gebouwdossier documenten en tekeningen digitaliseren;
  • uitvoeren van opname en tekenwerkzaamheden voor het realiseren en verbeteren van uw gebouwdossier;
  • beheerproces beoordelen en indien gewenst verbeteren met afspraken en procedures;
  • opstellen van teken- en modelleer afspraken voor uw AutoCAD en Revit tekeningen;
  • ondersteuning van het tekenwerk voor uw gebouwdossier;
  • een online documentbeheersysteem (DBS) voor het aanleveren en ontsluiten van tekeningen en documenten binnen uw organisatie;
  • verzorgen van trainingen.

Inventarisatie en advies doormiddel van een TC Quickscan

Wij zijn benieuwd wat u op dit moment al aan document- en risicobeheer doet en hoe deze gegevens worden bijgehouden. Daarvoor voeren wij geheel vrijblijvend de TC Quickscan bij u uit.

Hierbij wordt gekeken naar de werkprocedures en of deze voldoen aan de wettelijke eisen. Maakt u gebruik van onderhoudsmanagementsoftware? Dan bekijken we hoe we deze informatie kunnen verbinden aan uw CAD-tekeningen.

Aan de hand van de TC Quickscan krijgt u direct een idee hoeveel u kunt besparen op de exploitatie- en beheerkosten. Ook geven wij u precies aan op welke manier het Technisch Centrum uw gebouwdossier kan inrichten of verbeteren en welke vergoeding hier tegenover staat.

Bespaar ook direct op uw exploitatie- en beheerkosten! Vraag de TC Quickscan aan.

DBS: uw online documentbeheersysteem 

Met het DBS (documentbeheer systeem) systeem van het Technisch Centrum ontzorgen we u door op één centrale plaats uw meest up to date gebouwdossier informatie beschikbaar te stellen aan uw organisatie en externe partijen.

De kenmerken van het online DBS systeem zijn:

  • op rechten niveau online beschikbaar stellen van uw gebouwdossier gegevens via een beveiligde verbinding;
  • tekeningen en documenten downloaden, bekijken en aanvragen;
  • aanleveren van mutaties van het gebouwdossier met een upload mogelijkheid;
  • een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke mappen structuur voor het snel kunnen vinden van informatie;
  • per gebruiker een eigen account in combinatie met een email adres;
  • één centrale plaatst met uw up to date gebouwdossier;
  • een zoekfunctie in uw gebouwdossier gegevens;
  • altijd een backup van uw gebouwdossier gegevens aanwezig;
  • ontzorging door het beheren en bijwerken van het gebouwdossier;
  • 24 uur per dag online beschikbaar;
  • besparing op uw exploitatie en beheerkosten;
  • lage kosten voor het gebruik van DBS systeem vanaf 495,- per jaar (5Gb en 10 users)
  • eigen website ‘look and feel’
  • voldoen aan de wet- en regelgeving.

Is het online documentbeheersysteem (DBS) wat voor u? Vraag hier een DBS demo account aan.